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quarta-feira, 3 de julho de 2013

Scorpion Child - Banda Que Junta o Southern rock e Metal #Metal #Soundcloud #Dezzer







@scorpionchild


Vindo de uma turnê com o Clutch e Orange Goblin é uma maneira infernal para iniciar a sua carreira, que é a posição uma @scorpionchild encontrar-se com uma grande gravadora Nuclear Blast certamente contribui para o prestígio com o qual a banda apresenta-se para o mundo, mas em última análise, a qualidade do material de estúdio gravado será o fator decisivo para saber se Scorpion Child vai continuar.


"Polygon of Eyes"  foi escolhido como primeiro single do próximo álbum auto-intitulado por uma boa razão: a sua mistura de blues rock com um refrão melódico,  metal dos anos 80 é imediatamente infeccioso.
Com riffs cativantes, trabalho de bateria de propulsão e ganchos vocais. Às vezes, você vai ouvir uma canção com um refrão que é tão contagiante que você começa realmente meio chateado que você tem que sentar-se através de quatro minutos apenas para ouvir  duas ou três vezes; Scorpion Child zero coceira que simplesmente repetindo o refrão várias vezes no final da canção, deixando você querendo mais sem ele estar em um irritante, uma espécie de maneira provocadora.
Considerando que essa banda vai em grande parte se consideradas em conjunto com o 70 de bodyboard revivalistas do rock - se não por outro motivo que é um nicho de pré-existente que, obviamente, tem um grande grau de simpatia - Scorpion Child  em mais do que apenas isso uma só: "Salvation Slave"  do  Saxon, bem como a arrogância blues de algumas bandas dos anos  80 ... acho que Junkyard ou Tattoo Rodeo (exceto melhor). E justamente quando você acha que você tem suas influências a  canção.

Não só isso, mas a própria faixa seguinte  sugere elementos do  Tesla . Cantor Aryn Jonathan Black é  competentemente, passando pela linha entre cantores clássicos como Brian Connolly (The Sweet), Steve Whiteman (Kix) e Robert Plant.  


Se o rádio ainda estava interessado em bandas novas ao invés de sustentar os dinossauros  diria   que   Scorpion Child foi um disco de ouro , mas não deixe que a falta de exposição convencional  o engane: esta é uma das  maioria Rock Guitar acessível que você ouviu desde que o glamour dominou a  MTV.



Coming fresh off a tour with Clutch and Orange Goblin is a helluva way to start your career, which is the prime position Austin quintet Scorpion Child find themselves in. Signing to venerable mid-major label Nuclear Blast certainly adds to the prestige with which the band introduces itself to the world, but ultimately the quality of recorded studio material will be the deciding factor in whether Scorpion Child goes over.
"Polygon of Eyes" was chosen as first single off of the upcoming self-titled debut for a good reason: its blend of (currently trendy) 70's blues rock with a chorus mirroring the melodic, arena-friendly bombast of 80's hair metal is instantly infectious, a simple yet effective palliative to the idea that if you're not presenting your work as High Art it should somehow be necessary to nudge and wink at the audience at every opportunity.
All four minutes and thirty-four seconds of the track is crammed front to back with catchy riffs, propulsive drum work and earworm vocal hooks. Sometimes you'll hear a song with a chorus that is so infectious that you actually get kind of pissed that you have to sit through four minutes just to hear that brief chorus two or three times; Scorpion Child scratch that itch by simply repeating the chorus several times at the end of the song, leaving you wanting more without it being in an irritating, cocktease sort of way.
Whereas this band will largely get lumped in with the 70's boogie rock revivalists – if for no other reason than it's a pre-existing niche that they obviously have a great degree of sympathy for – Scorpion Child do in fact straddle decades on more than just that one single: "Salvation Slave" further shows the band harnessing an affinity for NWOBHM tropes a la Saxon as well as the bluesier bluster of some of the more Southern-inflected late-80's sleaze acts… think Junkyard or Tattoo Rodeo (except better). And just when you think you've got their influences pegged the song segues into a lengthy slow blues solo redolent of Cream or Santana.
Not only that, but the very next track ("Liquor") suggests the likes of Tesla if that band had had a healthier Sweet influence. Singer Aryn Jonathan Black is the group's ace in the hole, capably straddling the line between classic singers like Brian Connolly (The Sweet), Steve Whiteman (Kix) and Robert Plant without tipping favor toward any particular one of them. And that's a microcosm of Scorpion Child as a whole: refreshingly familiar without being derivative, crafting disposable cock rock that you won't want to turn loose of, all the while tying in a shooter's gallery of influences into a coherent whole without it coming off like too many chefs in the kitchen.
If radio was still interested in breaking new bands rather than propping up dinosaurs I'd say Scorpion Child was a gold record already in the bag, but don't let the lack of mainstream exposure fool you: this is some of the catchiest, most immediately accessible guitar rock you've heard since glam dominated Dial MTV back in the day, and the fact that Scorpion Child are capable of being marketed alongside both 70's throwbacks like Orange Goblin and Graveyard as well as Headbanger's Ball revivalists like Airbourne and The Darkness should ensure they get their just desserts.



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